پرش لینک ها

بررسی Dynamics NAV در مقایسه با سایر راه‌حل‌های ERP

بررسی کامل قابلیت تطبیق Dynamics NAV با 6 ماژول اصلی مدیریت زنجیره تامین، مدیریت فرآیند توزیع، خرده فروشی و بازرگانی، منابع انسانی، مالی و تکنولوژی تولید که شامل 3،225 مولفه است در زیر آمده است. با آگاهی بر اینکه Dynamics NAV چگونه این ویژگی‌ها را پشتیبانی می کند، می توانیم آن را با میانگین بازار ERPها(سامانه‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی) مقایسه کنیم و انتخاب بهتری در این حوزه داشته باشیم.

1- مدیریت زنجیره تامین

Dynamics NAV 81% از ویژگی های مدیریت زنجیره تامین را پوشش می دهد. این رقم کاملا قابل توجه است؛ رقبای این نرم افزار به طور متوسط 69٪ از ویژگی‌های این ماژول را پوشش می‌دهد که این موضوع می‌تواند Microsoft Dynamics NAV را به عنوان یکی از ERPهای مهم در بازار تبدیل کند.

2- مدیریت فرایند توزیع

در مدیریت فرآیند توزیع، Dynamics NAV 94% ویژگی‌های مربوطه را پوشش می دهد. رقبای مایکروسافت به طور متوسط از 88 درصد از ویژگی‌های این ماژول پشتیبانی می‌کنند، این موضوع ERP مایکروسافت را یکی از تاثیر گذاران بازار می‌کند.این ERP یک گزینه قابل قبول در ماژول مدیریت پروسه توزیع است. با این حال، مایکروسافت قطعا در این مورد بهترین نیست.

3- خرده فروشی و بازرگانی

Dynamics NAV از 85٪ ویژگی ها و توابع خرده فروشی و بازرگانی پشتیبانی می کند. دیگر بسته‌های نرم‌افزاری ERP در بازار به طور متوسط 70٪ پوشش در این ماژول را پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه مایکروسافت مزیت رقابتی قابل قبولی در این حوزه دارد.

4- منابع انسانی

Dynamics NAV 86% پوشش ویژگی‌ها و توابع منابع انسانی را ارائه می دهد. این پشتیبانی، مقدار بسیار زیادی است که با فاصله زیادی از رقبای خود که به طور متوسط 62٪ پوشش این ماژول را فراهم می‌کنند، پیشی می‌گیرد.

5- مالی

در این ماژول Dynamics NAV از 98٪ از ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کند. این رقم فوق العاده است، با توجه به این که دیگر راه‌حل‌های ERP به طور متوسط 89٪ از ویژگی‌های مالی(Financials) را پوشش می‌دهند؛ مایکروسافت مزایای جزئی ولی قابل مشاهده زیادی در این حوزه به نسبت بقیه ایجاد می‌کند.

6- تکنولوژی تولید – محصول

Dynamics NAV 89% از ویژگی‌های تکنولوژی تولید را پوشش می‌دهد. این نشان دهنده یک مزیت قابل توجه برای راه حل نرم افزاری مایکروسافت است، زیرا بسته‌های نرم افزاری ERP به طور متوسط 70 درصد از توابع و ویژگی‌های این تکنولوژی را پوشش می‌دهند

یک دیدگاه بگذارید