پرش لینک ها

آیا ERP های بین المللی با قوانین مالیاتی ایران سازگار هستند؟

در 18 سال گذشته همواره با سازمان هایی مواجه بوده ایم که به ارزش ذاتی ERP های بین المللی پی برده اند اما زمانی که آماده پیاده سازی این راهکارها در سازمانشان شده اند، یک پرسش و دغدغه مهم برایشان ایجاد شده است.

نگرانی آن ها این بوده است که آیا ERP های بین المللی با قوانین مالیاتی ایران سازگار هستند؟

این پرسش ظرف چند سال اخیر که استفاده از ERPهای بین المللی گسترش پیدا کرده از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

قطعا با سامانه مودیان مالیاتی آشنا هستید و با توجه به اجرایی شدن قانون پایانه های فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) از ابتدای سال 1402، این پرسش برای مودیان مالیاتی به وجود آمده است که چگونه باید اطلاعات خرید و فروش کسب و کار خود را در این سامانه بارگذاری نمایند.

قبل از اجرایی شدن این قانون ، این اطلاعات به صورت دستی بر روی کارپوشه سامانه مودیان بارگذاری میشد و این مسئله علاوه بر زمان بر بودن، احتمال بروز خطای انسانی را بالا میبرد که باعث زیان های غیرمترقبه ای برای سازمان میشد.

اما از سال 98 این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و فرآیندهای اجرایی جدید و مکانیزه آن  تبدیل به قانون شد.

 با توجه به جدید بودن این قانون، طبیعتا چالش های جدیدی برای مودیان ایجاد شد و یکی از این چالش ها، مربوط به گروهی از مودیانی بود که از راهکارهای نرم افزاری غیر ایرانی نظیر  Microsoft business central ERP برای مدیریت مالی سازمانشان استفاده میکنند.

همچنین بخوانید:  شرکت SAP از رقابت با مایکروسافت در ERP SME منصرف شد

این سازمان ها نگران بودند که:

  • آیا اداره مالیات، خروجی نرم افزار آن ها را به رسمیت میشناسد یا خیر؟
  • آیا میتوانند اطلاعات خرید و فروش خود را در سامانه بارگذاری کنند؟

 

خوشبختانه مفتخریم  این خبر خوب را به اطلاع مودیان برسانیم که نه تنها مشکلی برای سازمان شما ایجاد نمیشود، بلکه با استفاده از افزونه ارسال الکترونیک سامانه مودیان که توسط سامیکس توسعه داده شده است، به راحتی میتوانید اطلاعات خود را از سیستم ERP به کمک این افزونه برای سامانه مودیان ارسال و بروزرسانی کنید.

از آنجایی که استانداردهای حسابداری ایران برگرفته از استانداردهای گزارشگری بین المللی است (IFRS)، و راهکار microsoft business central ERP هم مبتنی بر این استانداردها توسعه داده شده است، پس قطعا مودیانی که از نرم افزار Microsoft business central ERP استفاده میکنند، با عدم تقارن اطلاعات و مغایرت های قانونی مواجه نخواهند شد و به راحتی میتوانند اطلاعات خرید و فروش خود را وارد سامانه کنند.

بسیاری از مشتریان سامیکس که در حال استفاده از Microsoft business central ERP هستند، از این افزونه  در نرم افزار Microsoft business central ERP خود استفاده کرده و به راحتی اطلاعت خرید و فروش خود را در سامانه مودیان بارگذاری میکنند.

تصاویری از رابط کاربری و ویژگی های افزونه را در ادامه مشاهده میکنید:

 

تخصیص شناسه اختصاصی به کالا و  خدمات در نرم افزار:

ارسال فاکتور و استعلام نتیجه ارسال چه بصورت دسته ایی و یا موردی

امکان ارسال انواع تایپ های  فاکتور:

امکان ارسال انواع الگو های فاکتور:

همچنین بخوانید:  ERP بیزنس سنترال مایکروسافت چطور با استفاده از بانکداری باز کار مغایرت گیری بانک های شما را آسان می کند؟

ارسال فاکتور به سامانه

امکان انتخاب روش تسویه  اعم از نقدی ، نسیه و نقد و نسیه و تخصیص مبالغ بر مبنای نوع تسویه

اگر در سازمان خود از Microsoft business central ERP  یا نسخه قدیمی تر آن Dynamics NAV  برای مدیریت مالی استفاده میکنید، پیشنهاد میکنیم که برای بارگذاری اطلاعات خرید و فروش در سامانه مودیان، با این افزونه بیشتر آشنا شوید. استفاده از نرم افزارهای ثالث ممکن است ضریب خطای بالایی داشته باشد؛ در صورتی که اگر از افزونه های مختص به microsoft business central ERP استفاده کنید، عملا سیستم خود را یکپارچه و واحد کرده اید.

 

برای دریافت مشاوره مربوط به پیاده سازی ERP در سازمان خود و این افزونه کاربردی وارد این لینک شوید و اطلاعات خود را وارد کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند. 

یک دیدگاه بگذارید