پرش لینک ها

ویژگی‌های جدید Microsoft Dynamics 365 Business Central در نسخه 2024

Microsoft Dynamics 365 Business Central به عنوان یکی از کاملترین و پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای مدیریت کسب و کار در جهان، همواره در حال بهبود و ارتقاء است. در سال 2024، نسخه جدید این نرم‌افزار با ویژگی‌های هیجان‌انگیز و کاربردی جدیدی منتشر شده است که به طور چشمگیری بهره‌وری و کارایی کاربران را افزایش می‌دهد.در این مقاله، به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های جدید Dynamics 365 Business Central 2024 می‌پردازیم و نشان می‌دهیم چگونه این ویژگی‌ها می‌توانند به بهبود فرآیندهای کسب و کار شما کمک کنند. پس با ما همراه باشید تا از این قابلیت‌های جذاب مطلع شوید.

 

پنج قابلیت جدید هوش مصنوعی در Dynamics 365 Business Central 2024 که کسب و کارها را متحول می‌کند!

امروزه، هوش مصنوعی به ابزاری قدرتمند برای افزایش بهره‌وری و کاهش وظایف تکراری و زمان‌بر تبدیل شده است. استفاده از هوش مصنوعی به خصوص برای کسب وکار های کوچک و متوسط همیشه چالش‌برانگیز بوده، اما مایکروسافت با معرفی Copilot در Dynamics 365، این فرآیند را ساده‌تر و دسترس‌پذیرتر کرده است.در ادامه، پنج قابلیت جدید هوش مصنوعی Dynamics 365 Business Central 2024 را بررسی می‌کنیم که به زودی در دسترس شما قرار خواهند گرفت و می‌توانند کسب و کار شما را متحول کنند:

1.ایجاد ردیف های فروش با Copilot: تحولی در فرآیندهای فروش

 

ویژگی اول

 

ویژگی جدید “ایجاد ردیف های فروش” در Dynamics 365 Business Central با استفاده از Copilot، به شما این امکان را می‌دهد که با روش‌های ورودی متنوعی مانند متن آزاد، فایل‌ها یا پیشنهادات از پیش‌ساخته، ردیف های فروش را به آسانی ایجاد کنید. این دستیار هوش مصنوعی نه تنها کارایی عملیاتی را افزایش می‌دهد، بلکه سرعت ارائه مستندات فروش به مشتریان را نیز تسریع می‌کند و به این ترتیب می‌تواند به افزایش درآمد شما کمک کند.

Copilot به طور هوشمندانه ردیف های فروش را پیشنهاد می‌دهد و در فرآیند ایجاد آن‌ها به شما کمک می‌کند. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که از وارد کردن دستی داده‌ها رهایی یابند، دقت را افزایش دهند و از زمان خود به بهترین نحو استفاده کنند. با پردازش‌های پیشرفته‌ای که تاریخچه خرید مشتریان را در نظر می‌گیرد، Copilot به بهینه‌سازی فرآیندهای فروش کمک می‌کند و تجربه‌ای بی‌نظیر را برای کاربران فراهم می‌آورد.

با استفاده از این قابلیت جدید، شما می‌توانید به راحتی و با سرعت بیشتری به نیازهای مشتریان خود پاسخ دهید و فرآیندهای فروش را بهینه کنید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا زمان کمتری را صرف کارهای تکراری کنید و تمرکز بیشتری بر روی رشد و توسعه کسب و کار خود داشته باشید.

2.ابزارهای توسعه پیشرفته با Copilot در Business Central

آیا می‌دانستید که ابزارهای توسعه‌دهندگان Copilot در Dynamics 365 Business Central، امکانات هیجان‌انگیزی را در اختیار شما قرار می‌دهند؟ این ابزارها شامل عناصر رابط کاربری منحصر به فرد، ماژول هوش مصنوعی برای اتصال آسان به Azure OpenAI Service با کلید سرویس خود، همراه با راهنماها، نمونه‌ها و  telemetryهستند.

با استفاده از این ویژگی‌ها، توسعه‌دهندگان افزونه‌ها می‌توانند از فرصت‌های جذابی بهره‌مند شوند، از جمله:

– آیکون‌ های اقدامات مربوط به برندینگ Copilot برای برجسته کردن قابلیت‌ها

– بهبود گفتگوهای پیشنهادی با بهره برداری از متن جایگزین و راهنماها

– امکان تبدیل گفتگو های سریع به اهداف در دسترس و جا به جایی سریع مستندات

افزودنی‌های دیگر شامل پشتیبانی از تماس، اطلاعات زبان برای مدیران و شمارش دقیق‌تر توکن‌ها هنگام استفاده از مدل‌های GPT Azure Open AI است. انتظار می‌رود که در ادامه این نسخه، کاربران بتوانند خروجی تولید شده را با پیشنهاد مستقیم بر روی صفحه خروجی محتوای گفتگو تصحیح کنند.

با استفاده از این ابزارهای پیشرفته، شما می‌توانید تجربه کاربری هوشمندانه‌تر و کارآمدتری را برای کاربران خود ایجاد کنید. این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کنند تا فرآیندهای توسعه را بهینه کرده  در زمان و هزینه را صرفه‌جویی کنید.

اگر شما هم به دنبال ابزارهای قدرتمند برای توسعه افزونه‌های Dynamics 365 Business Central هستید، ابزارهای توسعه‌ ای Copilot گزینه ایده‌آلی برای شماست. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید به سرعت و با کیفیت بالا افزونه‌های خود را توسعه دهید و به موفقیت‌های بیشتری دست یابید.

3.تسریع فرآیند مغایرت گیری حساب بانکی

 

ویژگی دوم

 

مغایرت گیری صورتحساب‌های بانکی در Business Central حتی با استفاده از قوانین تطبیق، می‌تواند یک چالش باشد.  Copilot با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، این فرآیند را با افزایش کارایی در تطبیق تراکنش‌ها و پیشنهاد اسناد اصلاحی مناسب برای موارد نامطابق، بهبود می‌بخشد. این ویژگی شامل موارد زیر است:

  • تطبیق تراکنش‌ها و پیشنهاد اسناد اصلاحی کل با استفاده از هوش مصنوعی
  • ایجاد داده‌های آزمایشی پیش فرض
  • یک اقدام جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به نام “مغایرت گیری با copilot” در صفحه لیست مغایرت گیری حساب بانکی
همچنین بخوانید:  انبار داری پیشرفته در بیزنس سنترال با دستگاه های خواندن اطلاعات اتوماتیک

در حال حاضر، این ویژگی در نسخه آزمایشی عمومی Business Central Online در دسترس است و کاربران می‌توانند آن را با به ‌روزرسانی نرم افزار به 23.1 امتحان کنند. برای مشتریانی که از به‌روزرسانی خودکار بهره‌مند هستند، این ویژگی با به‌روزرسانی به نسخه 24 فعال خواهد شد. با این حال، مدیران سیستم می‌توانند با استفاده از مدیریت ویژگی‌ها، آن را با به روز رسانی نسخه 1.23. فعال کنند.
سرعت بخشیدن به ایجاد اطلاعات محصول، سازمان‌هایی که با چشم‌انداز پویای محصولات مواجه هستند، اغلب با چالش‌های مربوط به ایجاد و مدیریت سریع اطلاعات محصول دست و پنجه نرم می‌کنند. copilot،به عنوان دستیار هوش مصنوعی در Business Central، این فرآیند را با ساده سازی عملیات های مورد نیاز تسریع می نماید. این امر به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا به طور مؤثرتری نیازهای مشتریان را برآورده کنند.

با پیشنهاد هوشمندانه جزئیات مرتبط با کالا مانند انواع واحدهای اندازه‌گیری، باز نشانی کالاها و ابعاد، copilot کارایی را بهینه نموده و آمادگی سریع برای تراکنش‌ها را تضمین می‌کند. این امر به سازمان‌ها امکان می‌دهد تا منابع خود را به نیازمندی ها و اهداف  اصلی اختصاص دهند.در این نسخه، پنج بهبود کلیدی دیگر نیز در Dynamics 365 Business Central گنجانده شده است که می‌تواند به رشد و موفقیت کسب‌وکار شما کمک کند.

 

4.ادغام پیشرفته copilot و Power Automate در بیزینس سنترال

 

ویژگی سوم

 

با ادغام  copilot و Power Automat در بیزینس سنترال، سازمان‌ها می‌توانند فرآیند اتوماسیون را به طور قابل توجهی با استفاده از تعاملات زبان طبیعی ساده‌سازی کنند. این قابلیت پیشرفته به کاربران امکان می‌دهد تا جریان‌های اتوماسیون را به صورت تعاملی ایجاد، مجدد بررسی و اصلاح قرار داده و نیازی به تخصص فنی گسترده را از بین می‌برد. در نتیجه، کسب‌وکارها می‌توانند توسعه اتوماسیون را تسریع بخشیده، کارایی را افزایش دهند و بر نیازمندی ها و اهداف اصلی خود تمرکز کنند.

Copilot  به شما این امکان را می‌دهد که به سادگی نیازهای خود را در Business Central بیان کنید و به سرعت یک جریان اتوماسیون اولیه برای شما طراحی کند. این ابزار در حین کار با شما همراه است و به شما کمک می‌کند تا جریان‌های کاری را بسازید، تنظیم کنید و به‌طور مؤثر اجرا کنید. با Copilot، دیگر نیازی به دانش عمیق فنی نیست؛ تنها کافی است خواسته‌های خود را به زبان ساده بیان کنید و Copilot بقیه کارها را انجام می‌دهد.

 

5.بهبود فرآیندهای تأیید با Power Automate

رویه های تأیید کارآمد برای سازمان‌های مدرن ضروری هستند. مایکروسافت صفحه تنظیمات کاربر تأیید را بهبود بخشیده و آن را با پاور اتومیت ادغام کرده است تا تعیین تأییدکننده را ساده‌تر کند و اقدامات کاربر را درBusiness Central  ردیابی کند. این ادغام یک فرآیند تأیید ساده‌تر و شفاف‌تر را ارائه می‌دهد. بازخورد شما برای همسو کردن راهکار ما با نیازهای در حال تکامل کسب‌وکار بسیار مهم است.

6.بهینه سازی فرآیندهای تأیید با Power Automate

 

ویژگی چهارم

 

 

رویه های تایید کارآمد برای اسناد و داده‌ها در سازمان‌های مدرن امری ضروری است. مایکروسافت این قابلیت را با بهبود صفحه تنظیمات کاربر تأیید، ادغام آن با Power Automate برای ساده‌سازی تعیین افراد تأییدکننده و ثبت اقدامات کاربر در Business Central ارتقا داده است.

 

7.مونتاژ برای پروژه

 

ویژگی پنجم

 

مونتاژ برای پروژه با فراهم سازی امکان مونتاژ درست‌ به‌ موقع برای سفارشی‌سازی‌های خاص پروژه، مدیریت موجودی را بهینه می‌کند. هنگامی که یک کالا برای مونتاژ به سفارش در یک برنامه پروژه گنجانده می‌شود، یک سفارش مونتاژ بر اساس لیست مواد اولیه کالا به طور خودکار تولید می‌شود. تنظیمات دقیق را می‌توان در صفحه نیازمندی های مونتاژ به سفارش انجام داد. ادغام با مدیریت انبار، جریان کاری بدون نقصی را از مونتاژ پروژه تا تحویل در پیکربندی‌های مختلف انبار تضمین می‌کند. اگرچه محدودیت‌هایی مانند عدم دسترسی برای پروژه‌های بسته و امکان بازگرداندن مونتاژ به حالت اولیه وجود دارد، اما مزایای کلی در مدیریت موجودی قابل توجه است.

همچنین بخوانید:  مطالعه موردی: تجربه موفق پیاده سازی Business central ERP در مجموعه کارخانجات عالیس

8.صدور فاکتور یکپارچه برای چندین پروژه

 

ویژگی ششم

 

 

با ترکیب چندین هزینه مرتبط با پروژه در یک فاکتور واحد، کسب‌وکارها می‌توانند کارایی و دقت صدور فاکتور را به طور قابل توجهی افزایش دهند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی ردیف های برنامه‌ریزی پروژه فراخوانی از پروژه‌های مختلف را در یک فاکتور فروش ادغام کنند. برای شروع این فرآیند، یک فاکتور فروش جدید ایجاد کنید، جزئیات مشتری را وارد کنید و از عملکرد “دریافت ردیف های برنامه‌ریزی پروژه” برای انتخاب داده‌های مرتبط پروژه استفاده کنید.

در حالی که این عملکرد فرآیند صدور فاکتور را ساده‌سازی می‌کند، در حال حاضر محدودیت‌هایی دارد. به عنوان مثال، برای پیش فاکتور یا سفارش فروش در دسترس نیست و گزینه‌های فیلتر بر اساس ارسال به مقصد یا شماره تماس پشتیبانی نمی‌شوند. بازخورد شما برای کمک به ما در بهبود این عملکرد برای برآورده کردن بهتر نیازهای سازمان شما ارزشمند است.

9.ابزار اسکریپت‌نویسی صفحات

نسخه 24 شامل یک ابزار اسکریپت‌نویسی صفحات جدید است که از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده اما احتمالاً برای بسیاری از کاربران نهایی ناشناخته مانده است.. این ابزار به عنوان پیش‌نمایشی از یک قابلیت قدرتمند ارائه شده است.

 

ابزار اسکریپت نویسی

اگر شما هم تجربه توسعه اپلیکیشن‌های وب را داشته باشید، احتمالا با Play Wright آشنا هستید. Play Wright یک کتابخانه اتوماسیون با امکان توسعه برای تست مرورگر web scraping  است که توسط مایکروسافت توسعه یافته و در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ منتشر شد و از آن زمان تاکنون در بین برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان وب محبوبیت زیادی پیدا کرده است. Play Wright   امکان اتوماسیون کارهای مرورگر در کرومیوم، فایرفاکس و وب‌کیت را با یک API واحد فراهم می‌کند و برای فعال کردن اتوماسیون وب بین مرورگرها ساخته شده است.

 

10.فعال‌سازی اتوماسیون وب بین مرورگرها

نسخه Dynamics 365 Business Central 2024 Wave 1 (v24) ابزاری به نام page scripting معرفی می‌کند که با هدف امکان ضبط و بازپخش آسان تست‌های پذیرش کاربری مستقیماً در وب کلاینت بیزینس سنترال طراحی شده است. ابزار اسکریپت‌نویسی صفحه در وب کلاینت بیزینس سنترال (الهام گرفته از مفهوم Play wright) به شما اجازه می‌دهد تا اقدامات خود مانند باز کردن صفحات یا وارد کردن داده‌ها را ضبط کرده و آن‌ها را بازپخش کنید. شما می‌توانید ضبط را ذخیره کرده و برای پخش مجدد در آینده با دیگران به اشتراک بگذارید.

برای دسترسی و استفاده از این ابزار، باید مطمئن شوید که کاربران شما دسترسی های زیر را داشته باشند:

 

اموزش اسکریپت

برای شروع کار با ابزار اسکریپت نویسی صفحه، ابتدا به بخش تنظیمات بروید و سپس گزینه “اسکریپت نویسی صفحه (پیش نمایش)” را انتخاب کنید.

پریویو ابزار

 

 

ابزار اسکریپت نویسی صفحه در سمت راست صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود.

 

توضیح ابزار اسکریپت

 

از پنل ابزار، می‌توانید یک ریکورد جدید شروع کنید یا یک فایل ضیط شده موجود را باز کنید.

 

ادامه توضیحات

 

با شروع یک ریکورد جدید، ابزار اسکریپت‌نویسی تمام تعاملات کاربر را در محیط کلاینت، از جمله ورود و تغییر داده‌ها، ثبت می‌کند. این شامل اقداماتی مانند پیمایش صفحات، انتخاب رکوردها و وارد کردن داده‌ها در فیلدها می‌شود.

 

توضیحات

 

ابزار اسکریپت‌نویسی به دقت تمامی اقدامات کاربر و تغییرات فیلدها، حتی در افزونه‌های سفارشی سازی شده توسط  پارتنرها،را ثبت می‌کند. در حین ریکورد، امکان حذف آخرین مرحله ضبط شده و همچنین توقف و ادامه ریکورد در صورت نیاز وجود دارد.

 

آموزش پریویو

 

در حین ریکورد، با کلیک راست ورود بر روی یک فیلد، یک منوی زمینه ظاهر می‌شود که شامل اقداماتی مانند کپی کردن مقدار فیلد، چسباندن مقدار کپی شده، اعتبارسنجی فیلد و موارد دیگر است.

 

ادامه توضیحات

 

برای نمونه، اینجا یک ریکورد تنظیم کرده‌ایم تا بررسی کنیم که آیا مقدار فیلد “کد فروش” برابر با 10000است یا خیر.

 

ادامه ی ویژگی های اسکرایپت

 

برای تغییر مقداری که ریکورد شده، روی مرحله مورد نظر کلیک کرده و سپس روی گزینه “ویژگی‌ها” بزنید.

 

قسمت property

 

در ریکورد ها می‌توان گام‌های شرطی را نیز در نظر گرفت. این گام‌ها تنها در صورتی اجرا می‌شوند که شرایط خاصی برآورده شود. برای مثال، می‌توان گامی تعریف کرد که فقط زمانی اجرا شود که کد واحد اندازه‌گیری انتخاب شده “PZ” باشد.

 

ادامه توضیحات

 

پنل اسکریپت شرایطی را مانند تصویر زیر نشان می‌دهد. سپس می‌توانید گام‌هایی را که پس از شرط اتفاق می‌افتد اضافه کنید و با کلیک کردن بر روی دکمه “پایان محدوده” که در نوار ابزار اسکریپت‌نویسی صفحه ظاهر می‌شود، محدوده شرط را ببندید.

همچنین بخوانید:  نرم افزار ERP مایکروسافت (business central) چه ماژول هایی دارد؟

 

ویژگی های اسکریپت

 

حالا محدوده با اقداماتی که برای آن ثبت کرده‌اید بسته شده است.

 

در ادامه...

 

در پنل اسکریپت‌نویسی، می‌توانید مشاهده کنید که برخی از مراحل ریکورد شده دارای ویژگی‌هایی هستند که می‌توان با استفاده از فرمول‌های pomert x آن‌ها را تغییر داد.

 

power fx

 

با استفاده از PowerFX، می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید، مانند آزمایش مقادیر فیلدها، افزودن فرمول‌های پیچیده و غیره. سپس می‌توان یک ضبط را پخش کرد و تمام اقدامات ریکورد شده در وب کلاینت اجرا می‌شوند. شما خواهید دید که آیا یک اقدام با موفقیت انجام شده است یا خیر.

 

ادامه ویژگی ها

 

از نوار ابزار اسکریپت‌نویسی، می‌توانید ضبط را به‌عنوان یک فایل YAML ذخیره کرده و فایل YAML را مجددا باز کنید (از طریق عمل باز کردن ریکورد). همچنین می‌توانید ضبط را با همکاران دیگر از طریق دکمه اشتراک‌گذاری به اشتراک بگذارید.

 

recording

 

فایل ذخیره شده یک فایل YAML کامل بوده که شامل تمام اقدامات و مقادیر آن‌ها می‌باشد.

 

ادامه مطلب

ابزار اسکریپت‌نویسی صفحه دارای پتانسیل قابل توجهی است.

این ابزار به‌عنوان یک ابزار همه کاره درون برنامه‌ای کاربرد دارد برای:

  • توسعه تست‌های پذیرش کاربر
  • ایجاد فایل های ضبط شده آموزشی برای آموزش یا اشتراک‌گذاری دانش

با ثبت تعاملات کاربر و امکان سفارشی‌سازی اسکریپت، این ابزار مستندسازی فرآیند و انتقال دانش را در سازمان تسهیل می‌کند.

شروع به ساخت کتابخانه ریکورد شده خود کنید و هر کدام را به عنوان یک فایل YAML در سیستم کنترل نسخه خود ذخیره کنید. این فایل ها پایه ای برای مجموعه تست های قوی ایجاد می کنند.

آینده ای را تصور کنید که در آن ایجاد تست های خودکار از طریق تعریف رابط کاربری مبتنی بر YAML تسهیل شده است.

 

12.معرفی گزارش‌های جدید اکسل

در اولین نسخه به‌روزرسانی سال 2024، هشت گزارش اکسل جدید با طرح‌های جدید معرفی شده است که حوزه‌های مالی، خرید و فروش را پوشش می‌دهند. این گزارش‌ها انعطاف‌پذیر هستند و می‌توان آن‌ها را برای نیازهای تحلیلی مختلف تطبیق داد.

  • از گزارش ها به صورت اولیه برای کسب بینش درباره کسب وکارخود استفاده کنید.
  • با افزودن جداول محوری برای تحلیل بهتر داده‌ها استفاده کنید.
  • از آن ها به عنوان یک الگو برای ایجاد طراحی های اکسل خود برای همان داده ها بهره ببرید.

تهیه گزارش برای تحلیل و ارائه اطلاعات یکی از کارهای معمول در اکثر کسب‌وکارهاست. برای تصمیم‌گیری درست، توانایی تحلیل آسان داده‌های تجاری از زوایای مختلف و ارائه آن به شیوه‌ای قابل فهم ضروری است. Business Central  از طرح‌های گزارش اکسل پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد به صورت تعاملی تحلیل‌ها را ایجاد و بینش‌های کلیدی درباره جنبه‌های مختلف کسب‌وکارتان مانند مالی، فروش و خرید را دریافت نمایید.

نسخه‌های پیش‌نمایش گزارش‌های زیر در نسخه انتشار 2024:

  • تراز آزمایشی
  • تراز آزمایشی بر اساس دوره
  • مقایسه تراز آزمایشی با بودجه
  • مقایسه تراز آزمایشی سال جاری با سال قبل
  • حساب‌های دریافتنی معوق
  • حساب‌های پرداختنی معوق
  • برترین مشتریان (بر اساس جمع فروش)
  • برترین تامین کنندگان (بر اساس حجم خرید)در این ویژگیاخرین ویژگی

 

با ورود به سال 2024، ویژگی‌های جدید Microsoft Dynamics 365 Business Central به‌طور چشمگیری توانایی‌های کسب‌وکارها را در مدیریت فرآیندها و بهینه‌سازی عملکرد افزایش می‌دهد. این نسخه جدید با امکاناتی همچون هوش مصنوعی پیشرفته، یکپارچگی بهتر با Microsoft 365 و بهبود قابلیت‌های گزارش‌گیری، به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که به‌سرعت به تغییرات بازار پاسخ دهند و کارایی خود را افزایش دهند.

ویژگی‌هایی مانند Copilot که به کاربران کمک می‌کند تا انجام وظایف تکراری را با استفاده از هوش مصنوعی کاهش دهند و همچنین قابلیت‌های جدید برای مدیریت چندشرکتی، نشان‌دهنده تعهد مایکروسافت به نوآوری و بهبود مستمر است. این به‌روزرسانی‌ها نه‌تنها به تسهیل کارها کمک می‌کند، بلکه به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا با اطمینان بیشتری به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنند و از فرصت‌های جدید بهره‌برداری کنند.

اگر شما هم به دنبال بهبود عملکرد کسب‌وکار خود هستید و می‌خواهید از این ویژگی‌های جدید بهره‌مند شوید، اکنون زمان مناسبی است تا با تیم ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. بیایید با هم به سوی آینده‌ای بهتر و کارآمدتر حرکت کنیم.

یک دیدگاه بگذارید