پرش لینک ها

نرم افزار شیرپوینت SharePoint

شیرپوینت ابزاری قدرتمند برای سازماندهی محتویات، مدیریت اسناد، اشتراک دانش، ایجاد بستر تعاملی قدرتمند، و جستجو و بازیابی افراد و اطلاعات در اختیار شما قرار داده و به سازمان شما کمک می کند تا امور کاری روزمره خود را سریع تر، ایمن تر و با صرف هزینه های کمتر انجام دهید.

درخواست دمو
نرم افزار شیرپوینت

شیرپوینت SharePoint چیست؟

شیرپوینت با ترکیب مجموعه ای از قابلیت ها و تکنولوژی ها در حوزه تعاملات و ارتباطات در قالب یک محیط یکپارچه مبتنی بر وب، که به سهولت قابلیت انطباق با اپلیکیشن هایی از قبیل مایکروسافت آفیس را داراست، این نیاز ضروری سازمان ها و افراد را برآورده ساخته است.

در فضای تجاری مدرن و با توجه به حضور پراکنده نیروی کار، برای تامین نیازمندی ها و پاسخگویی به مشتریان در هر زمان و از هر مکانی، نیاز اعضاء تیم ها و گروه های کاری به برقراری ارتباطات و تعاملات تنگاتنگ و مستمر با یکدیگر بیش از گذشته احساس می شود.

شیرپوینت SharePoint با ارائه قابلیت ها و ویژگیهای متعدد جدید و بهبودیافته در حوزه های کلیدی نظیر قابلیت های اجتماعی، بهره وری و تحرک پذیری، فرآیند راهبری و محافظت از اطلاعات و ارتباطات را آسان تر کرده و در عین حال کاربران را قادر می سازد تا در حین برآورده سازی نیازمندی ها، از تحرک پذیری بیشتری در مدیریت امور کسب وکار برخوردار شوند.

ما چطور به شما کمک می کنیم:

پس از سالها مشاوره و پیاده سازی سیستم های یکپارچه شیرپوینتی، در سازمانهای مختلف و بررسی حوزه های مختلف کسب و کار، سامیکس شرکتی معتبر و قابل اعتماد جهت مشاوره تخصصی پیاده سازی و توسعه شیرپوینت است. انتخاب راهکارهای آینده نگرانه متناسب با نیاز شما، نیروهای متخصص و پشتیبانی از مشتریان باعث شده که ما به خود در ارائه و تحویل راهکارهای موثر برای کسب و کار و کاهنده هزینه ببالیم. همین امروز با ما تماس بگیرید تا در جلسات مشاوره رایگان مسیر ارتقا یا پیاده سازی آخرین نسخه شیرپوینت را بر اساس نیازمندی های سازمانی تان بررسی کنیم. در حوزه های زیر به شما کمک می کنیم:

تکنولوژی:

  • بازبینی فنی و طراحی معماری سیستم ها جهت رسیدن به حالت بهینه، ساختاردهی و پیوند دادن منابع داده
  • نصب، پیکره بندی و توسعه شیرپوینت
  • بسته تقویم شمسی و زبان فارسی
  • یکپارچه سازی با دیگر پایگاه های داده، پلت فرم ها و سیستم های IT.
  • سامانه ها و سیستم های نرم افزاری از پیش آماده مبتنی بر شیرپوینت

مشاوره:

  • معماری اطلاعات: معماری اطلاعات غیرساختاریافته و محتوای فله ای آنچنان سودمند نیستند، چرا که پیدا کردن آنچه که به دنبال آن هستند یا جایی که باید دنبال آن باشند دشوار است. ساختار محتوایی مناسب و فراداده ها برای اینکه شیرپوینت قابل استفاده باشد ضروری است.
  • مهاجرت و ارتقا: انتقال ساختاریافته اطلاعات به نسخه بالاتر، آشفتگی هایتان را به نسخه 2016 نبرید.
  • تعریف فرایند و استراتژی
  • تعریف شاخص های ارزیابی

 خدمات:

  • آموزش و پشتیبانی از مدیریت و کارکنان در مورد وفادار ماندن به فرایندها و استفاده موثر از ابزارهای پیاده سازی شده
  • آموزش و پشتیبانی مدیران و ادمین های IT و توسعه دهندگان نرم افزاری در مورد نگهداری و به روزرسانی تکنولوژی
  • خدمات حرفه ای و راهکارهای آماده

بومی سازی (فارسی سازی و تقویم شمسی) شیرپوینت

در حال حاضر سامیکس با ارائه محصولات بومی ساز، فارسی ساز و تقویم شمسی، روی بستر شیرپوینت امکان بهره برداری مطابق با نیاز سازمان های ایرانی را فراهم ساخته است، ضمنا در حال حاضر بسته های فارسی ساز و تقویم شمسی سامیکس روی شیرپوینت برای نسخه های 2010، 2013 و 2016 موجود و قابل ارائه می باشد.

 

معرفی SharePoint 2019 و کاربردهای آن

مایکروسافت در اواخر سال گذشته با انتشار SharePoint 2019 به عموم مردم، استراتژی خود را برای اجرای قابلیت های جدید در Office 365 ادامه می دهد و سپس به مرور زمان آن را به نسخه های داخلی تبدیل می‌کند. بنابراین، بسیاری از پیشرفت ها در جدیدترین نسخه ی فارم های SharePoint داخلی (فارم شیرپوینت مجموعه ای از سرورهاست که بصورت هماهنگ مجموعه‌ای از خدمات SharePoint پایه را برای پشتیبانی از یک مکان واحد فراهم میکنند) برای کسانی که تجربه استفاده از SharePoint در آفیس 365 را دارند، آشنا خواهد بود. همچنین SharePoint 2019 شامل چند ویژگی اجرایی جدید است که در کنار تجربه کاربری پیشرفته، طیف وسیعی از کاربران را قادر می‌سازد تا هر چه سریع‌تر کار کنند.

تجربه کاربری مدرن

کاربرانی که با استفاده از SharePoint در Office 365 آشنا هستند، به سرعت این تجربه ی مدرن را که اکنون در سرور SharePoint  اعمال شده است را تشخیص خواهند داد. این ظاهر جدید، طراحی پذیری، قابلیت دسترسی و طراحی ریسپانسیو را به ارمغان می‌آورد که به کاربران اطمینان می دهد بدون توجه به دستگاهی که از آن استفاده می کنند، بتوانند به سرعت و به راحتی با اطلاعات مورد نیاز خود در تعامل باشند. در زیر برخی از نکات برجسته در مورد تجربه کاربری مدرن در سرور SharePoint 2019 آورده شده است:

صفحه اصلی SharePoint

صفحه اصلی SharePoint یک مکان اصلی را برای کاربران فراهم می کند تا همه سایت ها و پورتال های SharePoint خود را، هم در Office 365 و هم در محل را پیدا کنند و به آنها دسترسی داشته باشند. همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا فعالیت‌ها را ببینند و اخبار را در سایت هایی که دنبال می کنند، پیدا کنند. صفحه اصلی SharePoint همچنین با استفاده از قابلیت های جدید Fast Site Creation، امکان سلف سرویس(گزینه خدمات خودکار) را در اختیار کاربران قرار می دهد تا در عرض چند ثانیه سایت های جدید ایجاد کنند.

فهرست و کتابخانه‌ ها

تجربه مدرن برای لیست‌ها و کتابخانه‌ها به گونه‌ای طراحی شده ‌است که به کاربران کمک کند تا با ارائه یک رابط کاربری که سریع‌تر و آسان‌تر باشد، با داده‌های SharePoint تعامل بیشتری داشته باشند. هم اکنون فهرست‌ و کتابخانه‌ها به طور خودکار در مرورگرهای تلفن همراه نمایش داده می‌شود. فهرست مدرن و تجربه کتابخانه به کاربران این امکان را می‌دهد که :

  • ایجاد و آپلود پوشه‌ها با استفاده از نوار فرمان به جای نوار روبان، به همان روشی که در OneDrive انجام می دهید.
  • اسناد را با استفاده از سنجاق کردن، برجسته کنید.
  • با تغییر اندازه، مرتب سازی، گروه بندی و فیلتر ستون ها، نماهای دلخواه را به راحتی ایجاد و به روز کنید.
  • به سرعت به متاداده اسناد و همچنین پیش نمایش ها و جزئیات بیشتر دسترسی پیدا کنید.
  • برای بهبود نمایش فهرست و آیتم‌های کتابخانه، از قالب بندی دلخواه استفاده کنید.

سایت‌های گروهی مدرن

سایت های گروهی اکنون بیشتر از گذشته همکاری می کنند و با اخبار مدرن، پیوندهای سریع و با فعالیت در سایت پر طرفدار شده اند، همه بهینه ‌سازی شده‌اند تا روی دستگاه‌های موبایل عالی به نظر برسند. اکنون مجوزهای سایتهای مدرن در SharePoint 2019 با استفاده از گروه های Office 365  قابل مدیریت است، که به شما این امکان را می‌دهد که مجموعه‌ای از منابع را با کاربران خاص به اشتراک بگذارید، صرف ‌نظر از این که آیا آن‌ها در همان مجموعه ی سایت هستند یا خیر.

سایت های ارتباطی

سایت های ارتباطی راهی جدید برای به اشتراک گذاری اخبار، رویدادها، به روزرسانی محصولات و غیره با سازمان شما هستند. به سایت‌های ارتباطی به عنوان سایت‌هایی که کم ‌تر ساختار بندی شده‌اند نگاه کنید که به ویژگیهای انتشار متکی نیست و از یک صفحه اصلی استفاده نمی کند. این سایت ها همچنین به گونه ای طراحی شده اند که بدون زیر سایت نیز قابل استفاده هستند. سایت های ارتباطی از صفحات و بخش های وب مدرن استفاده می کنند تا بدون استفاده از کد، صفحات آماده و جذاب تلفن همراه را ایجاد کنند.

جستجو کردن

SharePoint 2019 شامل جستجوی مدرن جدیدی است که تجربه شخصی را برای هر کاربر فراهم می کند. جستجوی مدرن از بینش های Microsoft Graph برای نشان دادن نتایجی که به شما مربوط هستند استفاده می کند، حتی قبل از شروع به تایپ کردن. نتایج جستجو به ترتیبی نمایش داده می شود که برای شما بیشترین اهمیت را داشته باشد و همانطور که تایپ می شود نیز اصلاح می شود. این امر به کاربران این امکان را می دهد تا به سرعت اطلاعات جدید را پیدا کرده و دوباره به کارهای قبلی خود بپردازند.

سایر ویژگی های جدید و بهبود یافته

SharePoint 2019 با افزودن پیوندهایی به اسناد SharePoint و با به روزرسانی های سرور در مدیریت مرکزی، هزینه های صرف شده برای مدیریت سرور را کاهش می دهد.

در SharePoint  2019، کاربران اکنون می توانند در صورت داشتن مجوزهای ویرایش شده روی موارد حذف شده، مواردی را که توسط سایر کاربران حذف شده را از سطل بازیافت، بازیابی کنند و نیاز به دخالت یک مدیر SharePoint یا دیگر اعضای IT را حذف کنند.

اکنون تحلیل گران سلامت حاوی یک قانون جدید برای People Picker هستند که تشخیص می دهد سرورهای موجود در مزرعه، کلید رمزنگاری مورد نیاز برای بازیابی اعتبار افراد Picker را از دست نمی دهد و به شناسایی مسائل احتمالی قبل از مداخله در فرآیندهای کاری که به تجارت شما متکی است کمک می کند.

نام پرونده ها و پوشه ها اکنون می تواند شامل کاراکترهای “#” و “٪” باشد، به این معنی که در نهایت SharePoint 2019 از کلیه کاراکترهای معتبر ویندوز و نام پوشه پشتیبانی می کند. این امر باعث سردرگمی کاربر نمی شود و روند انتقال اسناد به شیرپوینت را از سیستم های فایل محلی و شبکه ای ساده تر می کند و به کاربران این امکان را می دهد که وقت بیشتری را برای همکاری در اسناد صرف کنند و زمان کمتری را برای بارگذاری آنها در شیرپوینت بگذرانند.

ویژگی‌های منسوخ ‌شده(کاهش یافته)

خدمات دسترسی 2010/2013: خدمات دسترسی همچنان در شیرپوینت 2019 نیز پشتیبانی می شوند. با این حال، مایکروسافت PowerApps و Flow جایگزین‌های توصیه‌ شده هستند.

راهنمای سفارشی: هم اکنون سیستم کمک رسانی(راهنمای) SharePoint در سیستم ابری ارایه  شده و با Office 365 به روز و همگام می شود. کمک های سفارشی که توسط موتور راهنمای شیرپوینت ارایه میشد، همچنان پشتیبانی خواهد شد، اما در شیرپوینت 2019، کاهش می یابد.

کلاینت همگام‌سازی شیاری:  OneDrive Sync Client جدید، که تجربه همگام سازی بین دستگاه های شخصی و سرور SharePoint  را فراهم کرده و بهبود می بخشد، روابط همگام سازی را در SharePoint 2019 مدیریت خواهد کرد. Groove Sync Client همچنان پشتیبانی خواهد شد، اما کاهش می یابد.

طراح شیرپوینت: مانند SharePoint 2016 ، هیچ نسخه جدیدی از SharePoint Designer برای شیرپوینت 2019 منتشر نخواهد شد. SharePoint Designer 2013 به نسخه های بعدی شیرپوینت تا سال 2026 ادامه خواهد داد.

خدمات InfoPath: مایکروسافت همچنان به مشتریان توصیه می کند که گزینه های دیگر برای سرویس های InfoPath را کشف کنند، که برای شیرپوینت 2019 منسوخ شده است. همانند SharePoint Designer ، InfoPath 2013 نیز تا سال 2026 کار خود را با SharePoint 2019 ادامه خواهد داد.

با انتشار SharePoint 2019، مایکروسافت تلاش‌های خود را برای بهبود مستمر و مدرنیزه کردن پورتال‌های موجود انجام داده و بسترهای هم‌کاری را توسعه داده ‌است. با انتشار ویژگی های جدید در Office 365 ، مایکروسافت به شما این اطمینان را داده است که نسخه های شیرپوینت داخلی در حد امکان پایدار بوده و تجربه ای را فراهم می کند که کاربران به سرعت به آنها وابسته شوند. علاوه بر این، تجربه کاربری مدرن که اکنون با شیرپوینت 2019 فراهم است، توانایی تهیه و مصرف محتوا را فراهم می‌کند که استفاده از آن توسط هر دستگاهی، ساده، انعطاف‌پذیر و آسان‌تر است.

افزونه های تکمیلی قابل ارائه برای شیرپوینت

  1. سیستم آمار بازدیدکنندگان پیشرفته سایت
  2. چاپ مستقیم آیتم ها (Print Item Menu)
  3. امکانات تبادل نامه از Outlook به MOSS- مخصوص دارندگان سیستم دبیرخانه سامیکس
  4. وب پارت فیلتر بازه تاریخ روی لیستها
  5. فیلد کد گذاری ترکیبی ( امکان ساختن فیلد کدینگ سفارشی)
  6. فیلد Image & File Uploadedبرای SharePoint
  7. سیستم ارسال پیام کوتاه (SMS) پیشرفته برای SharePoint (وب سرویس SMS)
  8. امکان ارتباط با دستگاه کارت ساعت جهت گزارشات عملکرد و مشاهده وضعیت حضور
  9. امکان پرینت صورتجلسه بر اساس وظایف محوله در جلسات
  10. داشبورد مدیریت امنیت به صورت ماتریسی در SharePoint
  11. دانلود در قالب zip (انتخاب آنلاین مجموعه ای از فایلها جهت ارسال به آرشیو)
  12. نمایشگر ترتیبی تصویر
  13. وب پارت اعلانات با تصویر
  14. فیلد نظر شخصی (personal comment)
  15. اوقات شرعی و وضعیت آب و هوا
  16. نشانه گذاری آیتم به عنوان خوانده شده ( جهت گزارش موارد مطالعه شده توسط کاربر)
  17. وب پارت اعلانات متحرک
  18. Action سوابق Log (سوابق مشاهده ها و تغییرات روی یک آیتم را گرافیکی نشان می دهد.)
  19. GIS Map ( وب پارت نمایش موقعیت آیتم ها بر روی نقشه جغرافیایی Google map)
  20. وب پارت مناسبت های مختلف سال
  21. وب پارت تبریک تولد
  22. وب پارت پر بازدیدکننده ترین مطالب
  23. فیلد انتخاب پروژه ها از پراجکت سرور
  24. فیلد انتخاب وظایف از پراجکت سرور
  25. وب پارت فعال ترین پرسنل (همکار نمونه بر اساس مشارکت اطلاعاتی و دانشی با پرتال)
  26. وب پارت دیکشنری
  27. LOGIN منحصر به یک کاربر همزمان
  28. ماژول Login متصل به IP ( عدم امکان ورود افراد از IP غیر از IP اصلی اختصاص یافته به آنها)
  29. وب پارت نظارت بر استفاده از سیستم توسط کاربران (لاگ کلیه اقدامات یک کاربر)
  30. وب پارت چارت سازمانی (رسم چارت داینامیک با توجه به بانک اطلاعات پرسنلی)
  31. وب پارت اضافه کردن کاربر به اکتیو دایرکتوری
  32. وب پارت تغییر پسورد در اکتیو دایرکتوری
  33. وب پارت نمایش لیست و چارت قیمت سهام ، طلا ، نفت
  34. وب پارت سخن روز
  35. Audio player web part
  36. ماژول پرداخت آنلاین شبکه شتاب
  37. فیلد متنی با قابلیت فیلتر کلمات
  38. وب پارت نمایش Managed Metadataهای آیتم های لیست به صورت درختی
  39. آپلود باکس ( وب پارتی برای بارگذاری اسناد حجیم)