پرش لینک ها

مدیریت هوشمند موجودی کالا با D365 Business Central

با وجود Dynamics 365  طیفی از اپلیکیشن‌های کسب‌وکار مدرن و تماماً هوشمند در اختیار خواهید داشت که برای کمک به شما در انواع تصمیم‌گیری‌های گوناگون طراحی شده‌اند. در این مقاله، خواهیم گفت که چطور می‌توانید موجودی انبار خود را با تازه‌ترین راه‌حل مایکروسافت، یعنی داینامیکس 365 بیزینس سنترال (Dynamics 365 Business Central)، به‌طور هوشمند مدیریت کنید.

برای کسب‌وکاری که برای تولید یا خلق محصولات خود از مواد و مصالح انبوهی استفاده می‌کند، مدیریت موجودی کالا کار طاقت‌فرسایی است. مدیریت موجودی امری ضروری در زنجیرۀ تأمین است و ابعادی نظیر کنترل و پیش‌بینی سفارش موجودی، انبارسازی موجودی و کنترل مقدار محصول موجود برای فروش را دربرمی‌گیرد. در واقع مدیریت موجودی در حکم یک موازنۀ نهایی بین مقدار موجودی کافی برای تأمین سفارش‌های مشتریان و هدایت سرمایۀ به‌کاررفته برای موجودی به حوزه‌های بهتری برای سرمایه‌گذاری است.

هوش کورتانا (Cortana Intelligence)

سامانۀ داینامیکس 365 بیزینس سنترال از هوش کورتانا در درونِ خود بهره می‌برد. کورتانا در تمامی حوزه‌ها راه‌حل‌های هوشمندی در اختیارتان می‌گذارد. می‌توانید از آن برای گزینش بهترین اقدامات بعدی برای گروه فروش، شناسایی روند مخارج و هزینه‌ها و کمک به مدیریت موجودی خود استفاده کنید.

وقتی صحبت از مدیریت موجودی به میان می‌آید، می‌توان از هوش کورتانا برای پیش‌بینی نیازمندی‌های موجودی فروش استفاده کرد. کورتانا به‌طور هوشمند پیش‌بینی‌هایی را در ارتباط با همۀ اقلام در خود می‌گنجاند و هنگام خروج احتمالی آن‌ها از انبار مورد یادآوری قرار می‌دهد. کورتانا این کار را با تحلیل مقادیر کنونی موجودی انبار و داده‌های تاریخی شما انجام می‌دهد، تحلیل این داده‌ها را نیز از طریق چندین مدل سریِ زمانی (Time Series Model) مختلف انجام می‌دهد تا دقیق‌ترین پیش‌بینی‌های ممکن را برایتان فراهم کند. این سامانه عواملی چون زمان تحویل از تأمین‌کنندگان شما را نیز مدنظر قرار می‌دهد.

کورتانا پیش‌بینی‌های خود را از چشم‌انداز عملیاتی ارائه می‌دهد، اما ازآنجایی‌که بیزینس سنترال مجهز به قابلیت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بوده و می‌تواند جهت استفاده در امر فروش با داینامیکس 365 ادغام شود، می‌تواند چشم‌انداز فروش پیش‌بینی‌شدۀ آن اقلام را نیز در اختیارتان بگذارد. قابلیت برخورداری از هر دوی این چشم‌اندازها به این دلیل طراحی شده که بیشترین اطلاعات ممکن را برای کمک به شما در تصمیم‌گیری‌های مربوط به موجودی کالا فراهم کنند. این اطلاعات در کنار داده‌های موجودی شما در یک داشبورد واضح و تعاملی که از توانایی Power BI استفاده می‌کند، نمایش داده می‌شوند.

شما می‌توانید از این قابلیت برای ایجاد سفارش مستقیم خرید برای فروشندۀ موردنظر استفاده کنید. بیزینس سنترال از پیش تمامی اطلاعات موردنیاز را گردآوری می‌کند، از جمله حداقل کمیتی که برای اجتناب از تمام‌شدن موجودی باید حفظ کنید. این راه‌حل به شما اجازه می‌دهد کمیت موردنظر را اصلاح نموده و با راهبرد موجودی کالای خود تطبیق دهید. علاوه‌براین، این سامانه با شناسایی همۀ محصولات مربوط به یک تأمین‌کنندۀ خاص که در موجودی شما رو به اتمام هستند، همۀ اقلام دیگری که باید به همان تأمین‌کننده سفارش دهید را یادآوری می‌کند.

صفحۀ اصلی داینامیکس 365 بیزینس سنترال از قابلیت شخصی‌سازی در سطح کاربری برخوردار است، این قابلیت در صورت پیش‌بینیِ هرگونه «ناموجودی» احتمالی در انبار با ارسال یک پیام اخطار مدیر موجودی را باخبر نموده و به‌این‌ترتیب خیالتان را از تمام‌نشدن مجدد موجودی راحت ‌می‌کند.

این فقط یکی از انواع راه‌هایی است که داینامیکس 365 مایکروسافت از هوش خود برای کمک به شما در خدمات‌رسانی به مشتریان و بهینه‌سازی کسب‌وکارتان بهره می‌گیرد. مدیریت موجودی با کمک هوش کورتانا به راحتی قابل‌بهینه‌سازی است تا نه‌تنها فرصت فروشی را از دست ندهید، بلکه میزان سرمایۀ نهفتۀ در موجودی خود را محدود کنید.

یک دیدگاه بگذارید